کد مطلب:301435 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:135

گفتار حضرت زهرا با ام سلمه درباره علت اندوه و حالت افسردگی و رنگ پریدگیش


41- ام سلمه رضوان الله علیها از حضرت زهراء علیهاالسلام پرسید: چگونه صبح كردی ای دختر رسول خدا؟

فرمود: صبح كردم با رنگ زرد و غم و اندوه، پیامبر از دنیا رفت و به وصی او ستم شد، به خدا سوگند آن كس كه امامتش برخلاف آن چه خداوند در قرآن فرموده و پیامبر در تاویل آیات قرآن مشخص نموده بود از دستش به ناحق ربوده شد، پرده حرمت و احترامش دریده گشت، انگیزه این جنایت كینه های مربوط به جنگ بدر و انتقام گیری از جنگ احد بود كه دلهای نفاق پرورشان به خاطر آن كه ممكن بود علنی گردد در درون خود پنهان كرده بودند، همینكه می خواست تیر به هدف برسد و كار نتیجه دهد باران نفاق بر سر ما فرود آمده و از كمان سینه هایشان زه ایمان بریده شد، و بر اثر گول خوردن از دنیا بر آن چه كه خداوند وعده


داده بود كه رسالت را حفظ و مومنین را نگهداری فرماید در احراز بهره خود بسیار بد رفتاری كردند و از آن كس كه پدرانشان را در جاهای غمبار و میدان های شهادت از بین برده بود انتقام گرفتند. [1] .


[1] بحار 43/ 156- 157. به نقل از مناقب ابن شهر آشوب ج 2/ 205. علامه مجلسي در ذيل اين خبر گويد اين روايت را از آنجا كه گرفته ام تحريف و كلماتش جابجا شده بود و چون بر ماخذي ديگر دست نيافتم عينا بهمانگونه كه در مدرك اوليه بود آوردم و نتوانستم با متن ديگري مقابله و تصيحيح كنم. (لذا ترجمه ما هم شايد خيلي گويا نباشد مترجم).